Käyttöehdot
Hakemisto:
1 artikla - määritelmät
2 artikla - yrityksen nimi
3 artikla - soveltamisala
4 artikla - tarjous
5 artikla - sopimus
6 artikla - Peruutusoikeus
7 artikla - Peruutusoikeuden kustannukset
8 artikla - Peruutusoikeuden poissulkeminen
9 artikla - Hinta
10 artikla - Vaatimustenmukaisuus ja takuu
11 artikla - Toimitus ja toteutus
12 artikla - Jatkuva suoritussopimus: kesto, irtisanominen ja jatkaminen
13 artikla - Maksu
14 artikla - Valitusmenettely
15 artikla - Riidat
16 artikla - Lisäehdot tai erilaiset ehdot
1 artikla - Määritelmät
Näissä yleisissä ehdoissa käytetyt termit määritellään seuraavasti:
- harkinta-aika: ajanjakso, jonka kuluttaja voi käyttää peruuttamisoikeuttaan;
- kuluttaja: luonnollinen henkilö, joka ei toimi ammatissa tai liiketoiminnassa ja tekee etäsopimuksen yrityksen kanssa;
- päivä: kalenteripäivä;
- Kestotapahtuma: etäsopimus, joka koskee sarjaa tuotteita ja / tai palveluja, joiden toimitus ja / tai osto jakautuu ajoissa;
- Kestävä tietoväline: mikä tahansa tallennuslaite, jonka avulla kuluttaja tai yritys voi tallentaa hänelle henkilökohtaisesti toimitetut tiedot varastoitavaksi siten, että tuleva hakeminen ja tietojen muuttamaton toistaminen on mahdollista.
- Peruuttamisoikeus: kuluttajan mahdollisuus - jäähtymisajan kuluessa - luopua etäsopimuksesta;
- Mallilomake: mallilomake, jonka yritys asettaa kuluttajan saataville ja jonka kuluttaja voi täyttää, kun hän haluaa käyttää peruuttamisoikeuttaan.
- yritys: luonnollinen henkilö tai oikeushenkilö, joka tarjoaa tuotteita ja / tai palveluja kuluttajille etäältä;
- Etäsopimus: sopimus, joka tehdään yrityksen organisoidun järjestelmän puitteissa käyttäen yhtä tai useampaa etäviestintävälinettä
- Etäviestintätekniikka: tarkoittaa, että sitä voidaan käyttää sopimuksen tekemiseen ilman, että kuluttaja ja yritys kohtaavat samanaikaisesti samassa paikassa.
- Ehdot: nämä yrityksen yleiset ehdot.
2 artikla - Yrityksen henkilöllisyys
BricksDirect B.V.
Elskensakker 30
5571 SK Bergeijk
Alankomaat
Puhelinnumero: +31 (0) 497 337145
Sähköposti: info@bricksdirect.com
Euromaksut:
IBAN: NL20RABO0157845079
BIC: RABONL2U
Ei-euromaksut:
IBAN: LT243250069022214753
BIC: REVOLT21
Hollannin kauppakamarin numero: 82350078
Hollannin ALV-numero: NL862429523B01
OSS-rekisteröintinumero: NL862429523B01
Eurooppalainen EORI-numero: NL862429523
Yhdistyneen kuningaskunnan EORI-numero: GB075264014000
Norjan VOEC-numero: 2059924
Sveitsin ALV-numero: CHE-198017361
3 artikla - Soveltamisala
- Näitä ehtoja sovelletaan kaikkiin yrityksen tarjouksiin ja kaikkiin yrityksen ja kuluttajan välisiin etäsopimuksiin tai tilauksiin.
- Ennen etäsopimuksen tekemistä näiden ehtojen teksti asetetaan kuluttajan saataville siten, että kuluttaja voi tallentaa sen helposti kestävälle tietovälineelle. Jos tämä ei ole kohtuudella mahdollista, yritys ilmoittaa ennen etäsopimuksen tekemistä, että se voidaan tarkistaa ja lähetetään kuluttajan pyynnöstä ilmaiseksi
- Jos etäsopimus tehdään sähköisesti, edellisestä kappaleesta huolimatta ja ennen etäsopimuksen tekemistä, näiden ehtojen teksti voidaan saattaa kuluttajan saataville sähköisesti siten, että kuluttaja voi helposti tallentaa ne kestävällä alustalla. Jos tämä ei ole kohtuudella mahdollista, ilmoitetaan ennen etäsopimuksen tekemistä, mistä elektronisten välineiden käyttöehdot löytyvät ja että kuluttajan pyynnöstä sähköisesti tai muutoin lähetetään ilmaiseksi.
- Näiden ehtojen lisäksi sovelletaan tiettyjä tuote- tai palvelusehtoja, toista ja kolmatta kohtaa sovelletaan soveltuvin osin ja kuluttaja voi ristiriitaisissa ehdoissa aina luottaa sovellettavaan säännökseen, joka on edullisin hänelle.
- Kun yksi tai useampi näiden ehtojen määräys mitätöidään tai tuhotaan kokonaan tai osittain, sopimus ja loput näistä ehdoista ja asiaankuuluva säännös korvataan määräyksellä, joka kattaa alkuperäisen mahdollisimman paljon.
- Tilanteet, joita ei säännellä näissä ehdoissa, tulee arvioida näiden ehtojen hengessä.
- Puute ja epäselvyys ehtojen tai ehtojen e tai useamman säännöksen tulkinnasta tai sisällöstä on selitettävä näiden ehtojen hengellä.
4 artikla - Tarjous
- Jos tarjoukselle on asetettu rajoitettu kesto tai ehtoja, se mainitaan nimenomaisesti.
- Verkkokaupan tarjous on ilman velvoitteita. Yrityksellä on oikeus muuttaa ja mukauttaa tarjousta.
- Tarjous sisältää täydellisen ja tarkan kuvauksen tarjotuista tuotteista / palveluista. Kuvaus on riittävän yksityiskohtainen, jotta kuluttaja voi arvioida tarjouksen asianmukaisesti. Jos yritys käyttää piirroksia, nämä ovat todellinen heijastus tarjotuista tuotteista / palveluista.
- Kaikki tarjouksessa olevat kuvat, tekniset tiedot ja tiedot ovat ohjeellisia, eivätkä ne voi aiheuttaa korvausta tai purkaa sopimusta.
- Jokainen tarjous sisältää sellaista tietoa, että kuluttajalle on selvää, mitkä oikeudet ja velvollisuudet liittyvät tarjouksen hyväksymiseen. Tämä koskee erityisesti:
- verollinen hinta toimitettaessa Euroopan unionin, Liechtensteinin, Norjan, Yhdistyneen kuningaskunnan ja Sveitsin sisällä, hinta ilman veroa toimitettaessa Euroopan unionin, Liechtensteinin, Norjan, Yhdistyneen kuningaskunnan ja Sveitsin ulkopuolelle;
- mahdollisten toimituskulujen korkeus;
- tapa, jolla sopimus tehdään ja mitä toimia se edellyttää;
- sovelletaanko peruuttamisoikeutta vai ei;
- sopimuksen, tilauksen maksamisen, toimittamisen ja toteuttamisen järjestelyt;
- tarjouksen hyväksymisen määräaika tai ajanjakso, jonka kuluessa yritys takaa tarjotun hinnan;
- etäyhteyden hinta, jos etäviestintävälineiden käytön kustannukset lasketaan muulla perusteella kuin käytettyjen viestintävälineiden perusmaksu;
- onko sopimus tehty sen tekemisen jälkeen, ja jos on, miten kuluttaja voi tutustua sopimukseen;
- tapa, jolla kuluttaja voi oikaista sopimuksen nojalla annetut tiedot ennen sopimusten tekemistä;
- Hollannin lisäksi voidaan tehdä muita kieliä;
- Eettiset ohjeet, jotka yrityksen on noudatettava, ja ohjeet siitä, mistä kuluttaja voi löytää digitaalisen käytännesäännön;
- Kestotapahtuman etäsopimuksen vähimmäiskesto.
5 artikla - Sopimuksen tekeminen
- Sopimukseen sovelletaan tämän artiklan 4 kappaleen määräyksiä, jotka on tehty silloin, kun kuluttaja hyväksyy tarjouksen ja noudattaa vastaavia ehtoja.
- Jos kuluttaja on hyväksynyt tarjouksen sähköisesti, vahvistaa yrityksen sähköisesti vastaanottaneensa tilauksen viipymättä. Niin kauan kuin yritys ei ole vahvistanut tilausta, kuluttaja voi peruuttaa sopimuksen tai peruuttaa sen ilmaiseksi.
- Jos sopimus tehdään sähköisesti, yrityksen on toteutettava asianmukaiset tekniset ja organisatoriset toimenpiteet sähköisen tiedonsiirron turvaamiseksi ja turvallisen verkkoympäristön varmistamiseksi. Jos kuluttaja voi maksaa sähköisesti, yritys toteuttaa asianmukaiset turvatoimet.
- Yritys voi lakisääteisissä puitteissa tiedustella kuluttajan kyvystä täyttää maksuvelvollisuutensa sekä tosiasiat ja tekijät, jotka ovat tärkeitä etäsopimuksen vastuullisen tekemisen kannalta. Jos yrityksellä on tämän tutkimuksen perusteella hyvät syyt, se ei tee sopimusta, sillä on oikeus kieltäytyä tilauksesta tai pyytää erityisehtoja.
- Yritys lisää tuotteeseen tai palveluun seuraavat tiedot kirjallisesti tai siten, että kuluttaja voi tallentaa ne helposti saatavilla olevalle pysyvälle tietovälineelle:
a. yrityksen toimipaikan osoite;
b. ehdot ja tapa, jolla kuluttaja voi käyttää peruuttamisoikeutta, tai selkeä lausunto peruuttamisoikeuden poissulkemisesta;
c. tiedot olemassa olevasta myynnin jälkeisestä palvelusta ja takuista;
d. näiden tallennettujen tietojen 4 artiklan 3 kohdan ehdot, ellei yritys ole jo toimittanut kuluttajalle näitä tietoja ennen sopimuksen täytäntöönpanoa;
e. vaatimukset sopimuksen irtisanomiselle, jos sopimuksen kesto on yli vuosi tai määrittelemättömäksi ajaksi. - Jos kyseessä on kestotapahtuma, edellinen kappale koskee vain ensimmäistä toimitusta.
- Kaikki sopimukset tai tilaukset tehdään tuotteiden riittävän saatavuuden ehdoilla.
6 artikla - Peruuttamisoikeus
Tuotteiden toimitus:
- Ostoksen yhteydessä kuluttajalla on mahdollisuus purkaa sopimus 14 päivän ajaksi ilmoittamatta mitään syytä. Tämä ajanjakso alkaa sitä päivää seuraavana päivänä, jona kuluttaja tai kuluttajan ilmoittama edustaja on vastaanottanut kaikki tuotteet.
- Harkinta-ajan aikana kuluttajan on käsiteltävä tuotetta ja pakkausta huolellisesti. Hän purkaa tuotteen pakkauksesta tai käyttää sitä vain siinä määrin kuin on tarpeen sen arvioimiseksi, haluako hän säilyttää tuotteen. Jos hän käyttää peruuttamisoikeuttaan, hän palauttaa tuotteen ja mahdollisuuksien mukaan alkuperäisessä kunnossa ja pakkauksen yritykselle yrityksen antamien kohtuullisten ja selkeiden ohjeiden mukaisesti.
- Jos kuluttaja haluaa käyttää peruuttamisoikeuttaan, hänen on ilmoitettava siitä yritykselle 14 päivän kuluessa kaikkien tuotteiden vastaanottamisesta. Kuluttaja voi tehdä tämän vakiolomakkeella. Sen jälkeen kun kuluttaja on ilmaissut haluavansa käyttää peruuttamisoikeuttaan, hänen on palautettava tuote yritykselle 14 päivän kuluessa. Kuluttajan on osoitettava, että tuotteet palautetaan ajoissa, esimerkiksi todistuksella postin toimittamisesta.
- Jos kuluttaja ei tämän artiklan 2 ja 3 kohdassa säädetyn lakisääteisen ajanjakson lopussa ole ilmoittanut haluavansa käyttää peruuttamisoikeuttaan tai tuotetta ei ole palautettu yritykselle, myynti on tosiasia .
- Palvelujen toimittaminen:
1. Palveluja suorittaessaan kuluttaja voi irtisanoa sopimuksen ilmoittamatta mitään syytä 14 päivän kuluessa sopimuksen tekemisestä.
2. Peruutusoikeuden käyttämiseksi kuluttaja ilmoittaa asiasta yritykselle yrityksen antamien kohtuullisten ja selkeiden ohjeiden mukaisesti.
7 artikla - Peruutusoikeuden kustannukset
- Jos kuluttaja käyttää peruuttamisoikeuttaan, palautuskustannukset ovat kokonaan kuluttajan vastuulla.
- Jos kuluttaja on maksanut summan, yrityksen on varmistettava, että 14 päivän kuluessa siitä, kun kuluttaja on ilmaissut haluavansa käyttää oikeuttaan, koko summa palautetaan kuluttajalle. Kuluttajan on todistettava toimitettujen tavaroiden palauttaminen esimerkiksi todistuksella postin toimittamisesta
8 artikla - Peruuttamisoikeuden poissulkeminen
- Yritys voi sulkea pois kuluttajan peruuttamisoikeuden siltä osin kuin tämän artiklan 2 ja 3 kappaleessa säädetään. Hetkisen peruuttamisoikeuden poissulkeminen on voimassa vain, jos yritys ilmoittaa sen selvästi tarjouksessa ainakin ajoissa sopimuksen tekemiseksi.
- Peruuttamisoikeuden poissulkeminen on mahdollista vain tuotteille:
a. Yrityksen on perustettu kuluttajan määritysten mukaisesti;
b. Ne ovat luonteeltaan selvästi henkilökohtaisia;
c. Sitä ei voida palauttaa niiden luonteen vuoksi;
d. Se nopeasti hajoaa tai tulee absoluuttiseksi;
e. Jonka hinta vaihtelee rahoitusmarkkinoilla, joihin yrityksellä ei ole vaikutusta;
f. Yksittäisille sanomalehdille;
g. Ääni- ja videotallenteille sekä tietokoneohjelmistoille, joiden kuluttaja on rikkonut sinetin;
h. Hygieniatuotteet, jotka on sinetöity ja kuka kuluttaja on rikkonut sinetin. - Peruutusoikeuden poissulkeminen on mahdollista vain palveluille:
a. majoitus, kuljetus, ravintola tai vapaa-aika, joka on suoritettava tiettynä päivänä tai tiettynä aikana;
b. palvelut, jotka toimitus aloitettiin kuluttajan nimenomaisella suostumuksella ennen harkinta-ajan päättymistä;
c. Vedonlyönti ja arpajaiset.
9 artikla - hinta
- Tarjouksessa mainitun ajanjakson aikana tarjottujen tuotteiden / palvelujen hinnat eivät nouse lukuun ottamatta arvonlisäverokannan muutoksista johtuvia hintamuutoksia.
- Päinvastoin kuin edellisessä kappaleessa, yritys voi tarjota vaihtelevilla hinnoilla tuotteita, joiden hinnat ovat rahoitusmarkkinoiden vaihteluissa yrityksen hallinnan ulkopuolella. Nämä vaihtelut ja se, että hinnat ovat vaihtelevia, mainitaan tarjouksessa.
- Hintojen korotukset kolmen kuukauden kuluessa sopimuksen tekemisestä ovat sallittuja vain, jos ne ovat seurausta lakisääteisistä määräyksistä.
- Hintojen korotukset 3 kuukauden kuluttua sopimuksen tekemisestä ovat sallittuja vain, jos siitä on sovittu etukäteen yrityksen kanssa:
a. ne ovat seurausta lakisääteisistä määräyksistä tai määräyksistä; tai
b. kuluttajalla on valta irtisanoa sopimus hinnankorotuksen voimaantulopäivänä. - Tuotteiden tai palveluiden tarjouksessa ilmoitetut hinnat sisältävät arvonlisäveron toimituksissa Euroopan unionin, Liechtensteinin, Norjan, Iso-Britannian ja Sveitsin sisällä, tuotteiden tai palveluiden tarjouksessa ilmoitetut hinnat eivät sisällä arvonlisäveroa lähetyksessä Euroopan unionin ulkopuolelle, Liechtensteiniin, Norjaan , Iso-Britannia ja Sveitsi.
- Kaikissa hinnoissa on virheellisiä tulosteita. Yritys ei ole vastuussa väärinkirjoituksista. Tulostamalla väärin
- yritys ei ole velvollinen toimittamaan tuotetta väärän hinnan mukaisesti.
10 artikla - Vaatimustenmukaisuus ja takuu
- Yritys takaa, että het tuotteet ja / tai palvelut täyttävät sopimuksen, tarjouksessa mainitut eritelmät, kohtuulliset luotettavuus- ja / tai käytettävyysvaatimukset ja sopimuksen tekopäivänä voimassa oleva lainsäädäntö ja / tai hallitus määräyksiä. Yritykset ilmoittavat sopimuksesta myös, että tuote soveltuu muuhun kuin normaaliin käyttöön.
- Yrityksen, valmistajan tai maahantuojan myöntämä takuu ei muuta laillisia oikeuksia ja väitteitä, jotka kuluttaja voi vedota yrityksen kanssa tehdyn sopimuksen nojalla.
- Toimitetuista virheistä tai vääristä tuotteista on ilmoitettava yrityksille kirjallisesti X päivää / viikkoa toimituksen jälkeen. Tuotteet on palautettava alkuperäispakkauksessa ja uudessa tilassa.
- Yrityksen takuuaika vastaa tehtaan takuuaikaa. Yritys ei ole vastuussa tuotteiden lopullisesta soveltuvuudesta kuluttajan jokaiseen yksittäiseen käyttötarkoitukseen eikä mistään tuotteiden käyttöä tai käyttöä koskevista neuvoista.
- Takuu ei ole voimassa, jos:
- Kolmannet osapuolet ja / tai kuluttaja ovat korjanneet ja / tai muokanneet toimitetut tavarat;
- Toimitetut tavarat altistuvat epätavallisille olosuhteille tai niitä käsitellään muutoin huolimattomasti tai yrityksen ohjeiden vastaisesti ja / tai pakkauksessa.
- Heikompi kokonaan tai osittain johtuu säännöistä, joita hallitus on pyytänyt tai kysyy käytettyjen materiaalien luonteesta tai laadusta.
11 artikla - Toimitus- ja toteutusmääräys
- Yritys tulee olemaan mahdollisimman huolellinen tilausten ja palveluiden vastaanottamisessa, toteuttamisessa ja / tai toimittamisessa.
- Toimituspaikka on osoite, jonka kuluttaja on ilmoittanut yritykselle.
- Hyväksytyt tilaukset lähetetään nopeasti, mutta viimeistään 30 päivän kuluttua tilausviestistä, ellei kuluttaja ole antanut lupaa pidempään toimitusaikaan. Jos toimitus viivästyy tai jos tilausta ei suoriteta tai se toteutetaan vain osittain, kuluttaja saa viestin ja hänellä on oikeus irtisanoa sopimus ilman sakkoa.
- Kaikki toimitusajat ovat ohjeellisia. Termin ylittäminen ei anna kuluttajalle oikeutta korvaukseen.
- Jos yritys puretaan tämän artiklan 3 kappaleen mukaisesti, yritys palauttaa kuluttajan jo maksaman summan mahdollisimman pian mutta viimeistään 14 päivän kuluttua purkamisesta.
- Jos tilatun tuotteen toimittaminen osoittautuu mahdottomaksi, yritys yrittää toimittaa korvaavan tuotteen. Viimeistään toimituksen yhteydessä ilmoitetaan, että toimitetaan korvaava tuote. Vaihtotuotteissa peruuttamisoikeutta ei voida sulkea pois. Palautusliikenteen kustannukset vastaa yritys.
- Tuotteiden vahingoittumisen ja / tai menetyksen riski on yrityksellä aina siihen asti, kun ne toimitetaan kuluttajalle, ellei toisin ole erikseen sovittu. Yrityksen toimitusvelvoite täyttyy, kun tilaus tarjotaan kuluttajalle kerran.
12 artikla - Tapahtumien kesto: kesto, peruutus ja uusiminen
Peruutus
- Jos kuluttaja on tehnyt määräämättömän ajan sopimuksen, joka kattaa tuotteiden (mukaan lukien sähkö) säännöllisen toimituksen, hän voi milloin tahansa irtisanoa sen voimassa olevien irtisanomismääräysten mukaisesti ja enintään kuukauden irtisanomisajalla.
- Kuluttaja, joka oli tehnyt sopimuksen määräajaksi, joka kattaa tuotteiden (mukaan lukien sähkö) säännöllisen toimituksen, voi milloin tahansa kiinteän ajanjakson loppuun mennessä irtisanoa sopimuksen voimassa olevien irtisanomissääntöjen mukaisesti ja kuukauden irtisanomisaika.
- Kuluttaja voi edellisissä kappaleissa mainittujen sopimusten osalta:
- lopettaa eikä rajoittaa peruuttamiseen jossakin vaiheessa tai tiettynä aikana;
- peruuttaa ainakin samalla tavalla kuin hän on tehnyt ne;
- peruuttaa samaan irtisanomisaikaan kuin yritys on määrännyt itselleen.
Uudistaminen
- Kuluttajaa, joka oli tehnyt sopimuksen määräajaksi, joka kattaa tuotteiden (mukaan lukien sähkö) tai palvelujen säännöllisen toimituksen, ei voida automaattisesti pidentää tai uusia määräajaksi.
- Edellisestä kohdasta huolimatta määräajaksi tehty sopimus, joka kattaa päivittäisten tai viikkolehtien säännöllisen toimituksen, voidaan hiljaisesti uusia enintään kolmeksi kuukaudeksi, jos kuluttajalla on mahdollisuus Peruuta jatkettu sopimus jatkamisen lopussa yhden kuukauden irtisanomisajalla.
- Määräaikaisen sopimuksen, joka ulottuu tuotteiden (mukaan lukien sähkö) tai palvelujen säännölliseen toimitukseen, voidaan jatkaa määräämättömäksi ajaksi, jos kuluttaja voi milloin tahansa irtisanoa enintään yhden kuukauden ja yhden kuukauden irtisanomisajalla. korkeintaan kolmen kuukauden irtisanomisaika, sopimuksella ulottuu säännölliseen, mutta alle kerran kuukaudessa, päivätoimituksiin, viikkolehtiin ja aikakauslehtiin.
- Määräaikainen sopimus, joka ulottuu kokeilun tai sanomalehtien, viikkolehtien ja aikakauslehtien (kokeiluversio tai tutustumistilaus) toimittamiseen, päättyy automaattisesti eikä sitä jatketa automaattisesti kokeilun tai esittelyn jälkeen.
Kesto
- Yli vuoden kestävät sopimukset voidaan peruuttaa yhden vuoden kuluttua milloin tahansa ja enintään kuukauden irtisanomisajalla, ellei kohtuullisuus ja oikeudenmukaisuus ole vastalauseita irtisanomiselle ennen sovittua kestoa.
13 artikla - Maksu
- Jollei toisin ole sovittu, kuluttajan velat on maksettava seitsemän työpäivän kuluessa harkinta-ajanjaksosta, entinen 6 artiklan 1 kohta. Jos kyseessä on sopimus palvelun tarjoamisesta, määrät on ilmoitettava maksetaan 7 työpäivän kuluessa siitä, kun kuluttaja on saanut vahvistuksen sopimuksesta.
- Kuluttajan on ilmoitettava viipymättä yritykselle toimitettujen tai ilmoitettujen maksutietojen epätarkkuuksista.
- Jos maksua ei suoriteta lakisääteisten rajoitusten alaisena, yrityksellä on oikeus ennakoida kuluttajalle kohtuulliset veloituskustannukset.
14 artikla - Valitusmenettely
- Yrityksellä on valitusmenettely ja se käsittelee valitukset täyttämällä valitusmenettelyn.
- Valitukset sopimuksen tai tilauksen toteuttamisesta tulee kuvata perusteellisesti ja selkeästi ja toimittaa yritykselle seitsemän päivän kuluessa siitä, kun kuluttaja on havainnut puutteet.
- Valitukset käsitellään 14 päivän kuluessa niiden vastaanottopäivästä. Jos valitus vaatii pidempää käsittelyaikaa, yritys vastaa 14 päivän kuluessa vastaanottoilmoituksella ja ilmoituksella, milloin kuluttaja voi odottaa tarkempaa vastausta.
- Jos valitusta ei voida ratkaista yhteisellä kuulemisella, syntyy riita, joka on altis riidanratkaisulle.
- Jos valituksia ei voida ratkaista yhteisellä kuulemisella, kuluttajalla on mahdollisuus ottaa yhteyttä Stichting WebwinkelKeuriin (www.webwinkelkeur.nl). Stichting WebwinkelKeur välittää ilmaiseksi. Jos sovittelun jälkeen ei löydy ratkaisua, kuluttajalla on mahdollisuus tehdä valitus Stichting GeschilOnlinelle, Stichting GeschilOnlinen päätös on sitova. Kuluttaja ja yritys ovat samaa mieltä tämän sitovan päätöksen kanssa. Riidan toimittaminen välimiesmenettelyyn ei ole ilmaista. Kuluttajan on maksettava välimiesmenettelystä aiheutuvat kustannukset. Lisäksi EU: ssa asuvat asukkaat voivat käyttää eurooppalaista riitojenratkaisualustaa valituksen tekemiseen tuomioistuimen ulkopuoliseen ratkaisuun. Tämä foorumi on saatavilla osoitteessa http://ec.europa.eu/odr, mutta suosittelemme ensin ottamaan yhteyttä Stichting WebwinkelKeuriin.
- Valitus ei keskeytä yrityksen velvollisuuksien täyttämistä, ellei yritykset ilmoita kirjallisesti toisin.
- Jos kuluttajavalitus on perusteltu, yrityksellä on mahdollisuus vaihtaa tai korjata toimitetut tuotteet ilmaiseksi.
15 artikla - Riidat
- Alankomaiden lakia sovelletaan yksinomaan kaikkiin kiistoihin, sopimuksiin ja tilauksiin, vaikka kuluttaja asuisi ulkomailla.
- Wienin myyntisopimusta ei sovelleta.
16 artikla - Lisäehdot tai erilaiset ehdot
Lisäpoikkeukset näistä yleisistä ehdoista eivät saa olla vahingollisia kuluttajalle, ja ne on kirjattava kirjallisesti tai siten, että kuluttaja voi varastoida ne helposti saatavilla olevalla tavalla pysyvälle tietovälineelle.